Aurik Aegna

59,45 x 7,64 x 3,48 m, 671 brt
1904.a ehitati Howaldtswerkes Kielis "Adleri" nimega laev - Saksamaa esimene auruturbiiniga varustatu. Omanikud (Hamburg- -Ameerika Liini AS) polnud aga rahul ning 1912. aastal asendati turbiin tavalise aurumasinaga.
1914. - 1018. teenis Saksa laevastikus abi- ja hospidallaevana.
1935. aastal laev nimetati "Seeadleriks".
1935. aasta detsembris ostis laeva Eesti laevakompanii G. Sergo & Ko. Müügilepingus oli ettekirjutus: laeva ei tohi kasutada Saksamaa liinil. 18.5.1935 toimus esimene reis Tallinna ja Helsingi vahel ning kogu hooaja vältel tehti kaks sõitu nädalas, reisijaid oli esimesel hooajal üle 13000.
1936. aasta kevadel tehti laevale Tallinnas mitu remonti ning juurdeehitusi: laeva ahtris olnud salongi tõsteti kõrgemale ning ehitati lisaks 50 kohaline restoran, vööri vahetekile tehti juurde 12 uut kajutit ning tekile 4 kahekohalist luksuskajutit. Kõikide uuendatud siseruumide seinad viimistleti eestimaise kasevineeriga. Laev sai nimeks "Aegna" ja sinna mahtus 370 reisijat.
Soome Talvesõja puhkedes oli "Aegna" Tallinnas, kuid tegi veel reisi Helsinkisse, tulles tagasi 8. detsembril 1939.
1941. a 22. juunil hõivas selle N Liidu Balti laevastik ja ta tehti M-tüüpi allveelaevade emalaevaks. Töötas ka abilaevana Tallinna evakueerimisel augustis 1941a.
1944. a 23. novembril hukkus pärast karilesõitu Aegna saare juures.

aegna

adler
See on pilt varasemast ajast kui laev kandis Adler'i nime.

18.06.2006

Päris huvitav vrakk. Kohe oli näha, et pole sajad sukeldujad käinud rüüstamas.

Aegna Aegna Aegna Aegna Aegna Aegna
Aegna Aegna Aegna Aegna Aegna Aegna
Aegna Aegna Aegna Aegna Aegna


05.04.2009





Tagasi