59,45 x 7,64 x 3,48 m, 671 brt
1904.a ehitati Howaldtswerkes Kielis "Adleri" nimega laev
- Saksamaa esimene
auruturbiiniga varustatu. Omanikud (Hamburg- -Ameerika Liini AS) polnud
aga rahul ning 1912. aastal asendati turbiin tavalise aurumasinaga.
1914. - 1018. teenis Saksa laevastikus abi- ja hospidallaevana.
1935. aastal laev nimetati "Seeadleriks".
1935. aasta detsembris ostis laeva Eesti laevakompanii G. Sergo &
Ko.
Müügilepingus oli ettekirjutus: laeva ei tohi kasutada Saksamaa
liinil. 18.5.1935 toimus esimene reis Tallinna ja Helsingi vahel ning kogu hooaja
vältel tehti kaks sõitu nädalas, reisijaid oli esimesel
hooajal üle 13000.
1936. aasta kevadel tehti laevale Tallinnas mitu remonti ning juurdeehitusi:
laeva
ahtris olnud salongi tõsteti kõrgemale ning ehitati lisaks
50 kohaline restoran,
vööri vahetekile tehti juurde 12 uut kajutit ning tekile 4
kahekohalist luksuskajutit.
Kõikide uuendatud siseruumide seinad viimistleti eestimaise kasevineeriga.
Laev sai nimeks "Aegna" ja sinna mahtus 370 reisijat.
Soome Talvesõja puhkedes oli "Aegna" Tallinnas, kuid
tegi veel reisi Helsinkisse, tulles tagasi 8. detsembril 1939.
1941. a 22. juunil hõivas selle N Liidu Balti laevastik ja ta
tehti M-tüüpi allveelaevade emalaevaks. Töötas ka
abilaevana Tallinna evakueerimisel augustis 1941a.
1944. a 23. novembril hukkus pärast karilesõitu Aegna saare
juures.

See on pilt varasemast ajast kui laev kandis Adler'i nime.
18.06.2006
Päris huvitav vrakk. Kohe oli näha, et pole sajad sukeldujad
käinud rüüstamas.
|