Ankrujama
Täna oli plaanis teha korralik tehnilise sukelduse harjutus: olla kaua
all ja üles tulles lülitada kompuuter ümber teise segu peale. Esmakordselt
oli seljas 4L lisaballoon EAN50 nitroxiga.
Teine eesmärk oli vaadata kogu vrakk tähelepanelikult üle, et hiljem
sellest pilt joonistada, aga kõik läks teisiti. Kõigepealt Peep unustas
maha fotoka filmi, lestad ja raskusvöö ja mina kaotasin ära ballooni
kraani sees käiva yoke adapteri. Sukeldus oleks üldse ära jäänd, aga
samal ajal olid merel sama vraki (Christine)
peal soomlased. Põrutasime siis kähku sinna. Ja ega siis ei läinud ühe
paadiga, vaid ikka ülbelt kumbki oma paadiga. :) Sommidel yoke adapterit
pold, anti terve din regu. Võõra reguga mina normaalselt sukeduda ei
saa, õhukulu suureneb oluliselt.
Räägiti, et nähtavus on alla meetri, kuna aga ankur oli sisse visatud,
ei saand mujale ka minna. Kuidagi juhtus nii, et läksid sassi sommide
ja Peebu paadi ankruköied ja Peep käis all neid harutamas ja ankrut
lahti tegemas. Siis jälle viis tuul ta paati kaugemal, Läksin võtsin
sleppi ja vedasin tagasi. Kolmandaks lüliks paadirongile ulpis järel
veel dekoballoon. Sommid samal ajal pildistasid mõnuga kogu askeldamist,
kuni said oma ankru ja sõitsid minema. Selleks ajaks oli päike üsna
madalal ja teadagi on 25m sügavusel sel ajal kottpime. Ajasin siis ka
varustuse selga ja läksime alla. Nähtavus pold üldsegi nii halb kui
räägiti, ligi 4m ehk. Ankur lebas vraki vööris võrkudes, sealt suundusime
ahtri suunas. Vaatasin üle vana tuttava rooliratta, mootoriruumi ja
muid detaile. Laeva keskosas vasaku parda pool on plahvatusest suur
auk. Ahtris nägin võrgus väga omapäraseid kalu, tahtsin lähemalt uurida,
millega tegemist kuid siis nägime üht päris suurt kala võrgus siplemas.
Tuli see lahti päästa. Võtsin noa ja hakkasin võrke puruks lõikama,
Peep näitas valgust. Kala oli end päris korralikult sisse mässind ja
vabastamine võttis päris kaua aega. Lõpuks see õnnestus ja uimaselt
vomples ta minema. Igatahes kui ta elama jääb, tuleb tal meie 3 soovi
täita. :)
Siis järsku kustus Peebul lamp ära ja varulamp kah ei töötand. Ta näitas,
et läheb üles. Ujusin siis ees tagasi ankruköie juurde et ta üles saata
ja ise ankur lahti päästa aga rohkem ma teda all ei näinud. Samuti nagu
kala, oli ka ankur end võrku kinni mässind, tuli jälle noaga lahti lõigata.
(krt noa peab ära teritama, konservide avamine on teda törtsu nüritanud)
Vaatan õhku veel 50bar. Võõras manomeeter ka, ei tea kuda näitab. Kui
võrgu puruks sain, võtsin ankru pihku ja hakkasin vrakist eemale vedama.
Kuna ma ei teadnud kas vraki ümber on ka mingit kola kuhu võiks kinni
jääda siis hoidsin teda mõnda aega käes. Sedasi aga on ujuvust suht
raske paika saada ja nii ma siis kõikusin üles alla 7-15m vahel. Siis
lasin ankru põhja ja vahetasin õhu 50% hapniku vastu. Tahtsin ka kompuutril
ümber lülitada, aga see raibe ei lasknud, sest po2 tase pold normis
kuna olin tõusukiirust ületanud ankruga jännates. Tühja kah, sitsin
siis oma ette nähtud 4min dekos ära ja tulin pinnale. Vaatan, Peepu
pole. Ehmatasin et imelik, ta peaks ammu pinnal olema. Igasugu mõtteid
jõudis peast läbi käia kui ta lõpuks välja ilmus. Muidugi sitsis ta
ka dekos, sest oli ju enne mind 2 korda all käind köisi harutamas. Tagasitee
oli lõbus, kõrvuti kahe paadiga, peas mõtted veidi erilisest sukeldusest.
Enne sadamat veel rõõmsalt 1 auring ja kaldale jõudes leidsin taskust
üles ka oma kadund yoke adapteri.
|