Vilsandi saare lähedal 61m sügavusel asub üks kaubalaeva
vrakk. Tegemist on ühe õnnetu saatusega laevaga, mis oma
tegevusaja jooksul 3 korda põhja läks:
Ööl vastu 21.detsembrit 1935a Poola linna Gdynia reidil põrkas
kokku teise laevaga ja vajus poolenisti põhja. Sõja ajal
17.08.1944a süttis Stettini lähistel liitlaste pommirünnaku
tagajärjel põlema. 1947a tõsteti üles ja taastati
Gdynia laevatehases ning võeti uuesti kasutusele 1951a. Uueks
nimeks sai Wroclaw ja ta hakkas sõitma regulaarselt erinevatel
Euroopa kaubaliinidel. 5. aprillil 1968a kell 19.40 sõitis Saaremaa
lähistel madalikule ja vigastas laeva põhja. Vesi valgus
mootoriruumi ja vööri. järgmisel päeval kell 6.10
alus uppus, olles õnnetuspaigast 10 miili edasi liikunud. Inimohvreid
ei olnud, 28 meeskonnaliikmel õnnestus pääseda. Õnnetuse
põhjustas hooletu suhtumine navigatsioonireeglitesse, eelkõige
kompassi deviatsiooni mittearvestamine, ohtliku kursi valimine ja mitte
märkamine et varem registreeritud kurssi hoides lähenetakse
madalikule.
Arvestades kõiki asjaolusid, jõudis uurimiskomisjon järeldusele,
et laevahukus on 80% süüdi kapten K.Jastrsembski ja 20% tüürimees
J.Konetsnõi. Kaptenilt võeti 5 aastaks ära õigus
juhtida Poola laevu. Samuti võeti 1 aastaks ära õigus
töötada oma ametis kapteni abil ja mehhaanikul.
Laev on 80m pikk ja ehitatud Saksamaal Flensburgis 1935 aastal. Kuni
1950 aastani kandis laev tänaseni tegutseva samanimelise laevakompanii
ja selle asutaja nime - Otto
Alfred Müller. Nimilaeva mälestuseks ja külalistele
uudistamiseks seisab OAM peakontori konverentsisaalis laeva makett.
|